Kupujeme střešní krytiny: Na co si dát pozor

0
24
Reklama

Stavíte dům, nebo přišel čas vyměnit současnou střešní krytinu a vy s nadšením sledujete, že nabídka je obrovská a mnoho prodejců láká na extrémně nízké ceny? Podle zkušeností bohužel není skutečnost taková růžová, jak ji vykreslují firmy na svých plakátech. Proto určitě doporučujeme nespěchat s podpisem smlouvy, nejprve si zjistěte a ověřte potřebné informace. Předejdete tak možným nedorozuměním.

Viz následující tipy, jak se při koupi střechy nenechat oklamat. Ušetří vám to nejen čas a peníze, ale i mnoho problémů při sjednávání se s prodejcem.

Pokud vás už zaujala konkrétní nabídka, je dobré si prověřit, zda prodávající patří mezioficiálních dealerů nabízející značky střešní krytiny. Nejjednodušším způsobem je vyhledat si informace na webových stránkách příslušného výrobce či zavolat na jejich bezplatnou linku. Oblíbenou praktikou neférových prodejců je inzerování seriózní zavedené značky, avšak ve finále zákazník nevědomky skončí s produktem méně kvalitního výrobce.

Další trik, který je bohužel pro koncového zákazníka těžko odhalitelný, spočívá v  úmyslném oslabování plechů či ochranné zinkové vrstvy . Tato nekalá praktika může vést k rychlému opotřebení střechy a radost ze zdánlivě výhodného nákupu rychle pomine.

„Pro běžného zákazníka těžko odhalitelný trik spočívá v úmyslném zeslabování plechů z oficiálně deklarovaných 0,5 mm tloušťky na 0,45 mm i méně. Podobně i ochranná vrstva zinku na povrchu ocelové desky bývá předmětem podvodů, když místo minimálně nezbytných 275g / m2 hazarduje výrobce levných materiálů s 200-250 g, což přirozeně snižuje dlouhodobou ochranu proti korozi. Například společnost Ruukki již od samého počátku výroby střešních krytin otevřeně deklaruje jako použité tloušťky a třídy oceli (0,5mm), tak zinkování (275g / m2) a stejně oboustrannou aplikaci povrchové úpravy s použitím moderních ekologických materiálů a tuto kvalitu si drží desítky let beze změny, „ vysvětluje Jan Hála z divize střešních krytin společnosti Ruukki .

Nezapomínejte, že prodejce by zde měl být pro vás i poté, co jste mu za střechu zaplatili; zpravidla vám musí být schopen zodpovědět všechny otázky a poskytnout pomoc. Máte právo vyžádat si informace související se servisem, garancí a podobně. Nechte si předložit certifikáty a prohlášení o vlastnostech , které značkoví producenti s hrdostí poskytují svým prodejcům.

Zajímejte se o  záruční podmínky výrobců. Záruka daná zákonem sice trvá dva roky, ale při střešních krytinách byste se s tímto rozhodně neměli uspokojit. Seriózní prodejce dokonce standardně nabízí záruku i několik desítek let, což představuje téměř doživotní garanci kvality.

„Díky zpracování vlastní oceli v našich závodech s přísnou kontrolou kvality můžeme garantovat tloušťku všech povrchových ochranných vrstev. Proto jsou naše garance bez amortizace či skrytých podmínek až na 50 let, „ doplňuje Jan Hála.

Obchodníci, kteří nabízejí nevýhodné podmínky se vždy snaží vzbudit u zákazníků důvěru, ale nelichotivými detaily se pochopitelně neradi chlubí . Jedním z častých triků je nutnost „registrace“ zakoupeného produktu během krátké doby po nákupu. Pokud k tomu nedojde, slíbená dlouholetá záruka nebude platná. Další podvodnice praktikou je maskování podstatných informací do nenápadného odstavce, který je navíc často napsaný drobným písmem. Může se tam například ukrývat informace o amortizaci zakoupené střešní krytiny řádově 5-8% ročně, což při případné reklamaci může znamenat obrovské snížení původní hodnoty.

Vynalézavost některých prodejců nezná hranic a uvedené situace představují jen příklady nejčastějších praktik.

Z nové střechy byste měli mít radost několikrát.

  • Zaprvé, když ji uvidíte realizovanou a dům získá krásnou přikrývku, která vytvoří dům hezčí, než byl ve vašich představách.
  • Další pozitivní emoce přichází po letech, když si uvědomíte, co všechno střecha zažila a přitom vypadá stále stejně dobře.

Věřte tomu, že investici do střešní krytiny nikdy nebudete litovat, pokud se rozhodnete pro solidního prodejce, který nabízí kvalitní značku.

Rada na závěr: Nespěchejte s rozhodnutím a nepodceňte výše uvedené postřehy inspirované konkrétními případy z každodenního života.

Reklama