Jak prodat nemovitost bez realitky

0
16
Reklama

Pokud zvažujete prodej domu či bytu, aniž jste oslovili na pomoc realitní kancelář, je několik věcí, na které byste si měli dát pozor.

Realitní trh vzkvétá, podmínky získávání úvěrů na bydlení jsou lepší než kdykoliv před tím a ceny nemovitostí zároveň stoupají. Proto je rozhodně ideální čas na to, abyste se s případným prodejem svého bydlení posunuli k reálným krokem. Jak postupovat?

Jak a podle čeho správně stanovit cenu nemovitosti?

Musíte mít na paměti, že vaše nabídka není jediná na trhu a konkuruje její množství dalších. Stejně i to, že ve vašem regionu existuje nějaká reálná kupní síla a nabídky v inzerci jsou často dramaticky nadhodnocené a tudíž neodrážejí reálnou cenu nemovitosti.

Pokud nemáte zdroj oficiálních informací o cenách prodaných nemovitostí, nejvhodnějším a nejlevnějším řešením jak správně určit její reálnou cenu bude rozprostřít inzertní nabídku alespoň tří podobných nemovitostí v nabídce (podobná rozloha, rekonstrukce, lokalita, balkon, patro, …) a stanovit nejnižší možnou , aby byla konkurenceschopná. Jinak se může stát, že budete prodávat, ale neprodáte.

Pokud přece jen „zkoušíme“, většinou se jen připravujeme o čas a nakonec prodáme za ještě nižší cenu, než byla reálná prodejní tehdy, když jsme prodávat začali.Důvodem může být časová tíseň nebo frustrace …

Reálně stanovena cena nemovitosti, umožní podle statistik její prodej v rozmezí 2. – 3. měsíců. Buďte trpěliví.

Rady a tipy:

Tržní ohodnocení Vaší nemovitosti za pár korun by Vám měla udělat kterákoliv realitka.

Vaše investice do případné rekonstrukce před prodejem by se Vám nemusela vrátit.Dostatečně předem ji zvažte.

Pokud máte nejlepší cenu na trhu srovnatelných nemovitostí, dále neslevujte. Vaši případnou slevu si nechte jako eso v rukávu a když přijde vážný zájemce, dejte mu časově neomezenou, tzv. neodmítnutelnou nabídku. Funguje to více než dobře.

Jak připravit nemovitost na prodej?

Myslete na to, že první dojem rozhoduje a vy určitě nechcete, aby v prostoru, který má potencionální zájemce koupit viděl neumyté nádobí, špinavé oblečení nebo vkročil do nevyvětraném místnosti a ještě i ve špatném světle. Případný zájemce by neměl být těmito negativy rozptylován tak, jak byste neměli svůj domov ani zbytečně přikrášlovat.Vsaďte na upřímnost, ta se vždy vyplatí. Snažte se zájemce nerozptylovat domácími mazlíčky či pláčem dětí, nevnucujte mu vaše představy ai když je to těžké, je třeba být připraven na určitou kritiku, kde vaše úsilí, investice a citový vztah k nemovitosti jde stranou.

Je dobré, abyste měli připravené podklady – list vlastnictví (s aktuálními informacemi a případnými tíhy), titul nabytí (dědictví, darování, koupě, atd.), Informace o nákladech na bydlení, … Čím více informací poskytnete, tím více budete důvěryhodnější.

Rady a tipy:

Před příchodem zájemce vyvětrejte, ukliďte, vonná svíčka a světlo dělají divy.

Netlačte na prodej. Méně je někdy více. Odpovídejte pravdivě.

Zásada je, že rozhoduje první dojem, pravdivé informace a samozřejmě cena!

old metal key with symbol of a family house, Image: 304816087, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Michaela Dusíková - ČIF

Reklama